extra_info

Omgaan met agressie voor vervoersbedrijven

Doelgroep
Alle bedrijven die gericht zijn op het vervoeren van personen, goederen of die met klanten/leerlingen in een auto of bus zitten. (taxi, leerlingenvervoer, autorijscholen, koeriersdiensten)

Doel van de training
De deelnemers voelen zich veiliger en weerbaarder. Ze kunnen door middel van hun houding agressie voorkomen. Ze hebben handvaten voor het omgaan met lastig tot agressief gedrag van klanten. Ze kennen tips en trucs over hoe zij zichzelf en andere in veiligheid kunnen brengen bij agressief gedrag in een auto of bus.

Inhoud van de training
Naast theorie staat oefenen en ervaren centraal tijdens de trainingsdagen. Door middel van fysieke oefeningen en rollenspellen krijgen de deelnemers inzicht in hun eigen manieren van reageren op agressie en het effect hiervan op een ander. Hiervoor wordt onder andere gewerkt met een trainingsacteur.

De volgende onderwerpen komen aan bod in de training:

  • Verschillende vormen van agressie
  • Hoe je houding kan bijdragen in het voorkomen van agressie
  • Hoe agressie te verminderen(de-escalatietechnieken)
  • Omgaan met lastige passagiers of klanten
  • Fysieke veiligheid, ook tijdens het rijden
  • Omgaan met eigen stressreactie

Naast deze onderwerpen is er ruimte voor het inbrengen van eigen casussen en ervaringen.

De training bestaat uit twee trainingsdagen. Op één van de trainingsdagen is een trainingsacteur aanwezig. De deelnemers krijgen een reader en het boek: “Effectief omgaan met agressie en zinloos geweld”

Voor meer informatie of een offerte kunt u contact opnemen-