extra_info

Weerbaarheidstrainingen voor vrouwen.

 

  1. Weerbaarheidstraining voor vrouwen, waarbij grenzen stellen centraal staat.

Doel van de training
Het doel van de training is om je weerbaarheid te vergroten, zodat je beter voor jezelf kunt opkomen en beter je grenzen kunt aangeven.

Inhoud van de training
De volgende onderwerpen komen aan bod in de training:

Thema's:

  • Gronding, letterlijk en figuurlijk stevig op je benen staan
  • Houding en uitstraling
  • Eigen kracht ervaren
  • Opkomen voor jezelf
  • Nee kunnen en durven zeggen
  • Je eigen grenzen herkennen
  • Je grenzen stellen

In de training besteden we aandacht aan het herkennen en aangeven van je grenzen. We bespreken wat het lastig maakt om je grenzen aan te geven en wat je kan helpen om dat toch te doen. Je leert beter herkennen wanneer je iets wel en niet wilt en dat ook aan te geven. Door middel van actieve oefeningen ervaar je hoe je op overtuigende wijze je grenzen kunt stellen. Daarbij zijn stemgebruik en lichaamstaal erg belangrijk. Daarom doen we oefeningen met houding, stem en uitstraling. Zo leer je beter voor jezelf op te komen in alledaagse situaties.

Praktische informatie:
De training bestaat uit 4 bijeenkomsten van 2 uur. Er nemen 6 tot 8 vrouwen deel aan de training.



  1. Weerbaarheidstraining voor vrouwen, waarbij zelfverdediging centraal staat.

Doel van de training
Het doel van de training is dat je in vervelende, lastige en bedreigende situaties beter voor jezelf kunt opkomen en je zo nodig kunt verdedigen.

Inhoud van de training
De volgende onderwerpen komen aan bod in de training:

Thema's:

  • Gronding, letterlijk en figuurlijk stevig op je benen staan
  • Houding en uitstraling
  • Eigen kracht ervaren
  • Leren herkennen en aangeven van je eigen grenzen
  • Veiligheid op straat
  • Lastiggevallen worden door bekenden en onbekenden
  • Afweren van een klap of trap
  • Loskomen  
  • Trap- en stoottechnieken

In de training wordt vooral aandacht besteed aan de fysieke weerbaarheid, waarbij de mentale weerbaarheid ook zeker aan de orde komt.

In het mentale deel besteden we aandacht aan het herkennen en aangeven van je grenzen. Door middel van actieve oefeningen oefenen we hoe je op overtuigende wijze je grenzen kunt stellen. Daarbij zijn stemgebruik en lichaamstaal erg belangrijk. We doen oefeningen met houding, stem en uitstraling.
Er is aandacht voor hoe je onveilige situaties kunt herkennen en wat je kunt doen als je in een onveilige situatie zit.

In het fysieke gedeelte leer je hoe je ook fysiek stevig in je schoenen kunt staan. Na een korte warming-up leer je hoe je een klap of trap kunt afweren en hoe je los kunt komen als iemand je vastpakt. Je leert eenvoudige zelfverdedigingstechnieken, waarmee je je kunt verdedigen in geval van nood. De technieken oefenen we op stootkussens, zodat je kunt ervaren dat je sterker bent dan je denkt.

Praktische informatie:
De training bestaat uit 4 bijeenkomsten van 1 ½ uur. Er nemen 8 tot 10 vrouwen deel aan de training.

Voor actuele trainingen en kosten klik op actuele agenda.


Beide trainingen kunnen ook na elkaar gevolgd worden.